خبرگزاری ایمنا:همزمان با بهره برداری از بزرگراه دو طبقه صدر در تهران و تاکید رسانه های پایتخت مبنی بر اینکه صدر اولین بزرگراه دو طبقه کشور می باشد شهروندان اصفهانی با استفاده از ذوق و بداهه گویی خود خاطره بهره برداری از اولین بزرگراه دو طبقه کشور در اصفهان در سال ۸۸ را یادآور شدند.
جهت مشاهده ی سایر توضیحات به ادامه ی مطلب مراجعه بفرمایید ...
به گزارش ایمنا همزمان با بهره برداری از بزرگراه
صدر که روز شنبه به بهره برداری رسید رسانه های پایتخت با اشتیاق فراوان
خبر از بهره برداری از این پروژه عمرانی آن هم برای اولین بار در کشور خبر
دادند.
هر چند بهره برداری از این طرح قابل تقدیر و بسیار به جا و گره گشا خواهد بود اما نوع استناد به اولین بودن این طرح در رسانه ها متفاوت بود.
اصرار بر اولین بودن طرح در حالی که چهار سال قبل بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) در اصفهان به بهره برداری رسیده و چهار سال است که به بهترین نحو سرویس دهی می کند جای کمی تعجب دارد.

-نمایی از بزرگراه طبقاتی صدر که در سال 92 افتتاح شد
البته برخی رسانه ها در خبرهای خود صدر را اولین بر شمردند و برخی نیز در خبرهای خود بزرگراه صدر را به صورت علنی اولین معرفی نکردند.
اما در هر حال استفاده از جملاتی مانند" طولانی ترین بزرگراه دو طبقه،اولین بزرگراه دو طبقه با پایه های تکی یا اولین هایی از این دست"،عدم اطلاع نگارندگان این خبرها از وجود نمونه مشابه را به نوعی انکار می کرد و از طرفی نوعی احتیاط را در ذهن مطلعین متبادر می ساخت تا در نهایت آنچه تاکید می شود اولین بودن صدر باشد.

-نمایی از بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره)که در سال 88افتتاح شد


البته نیت اینجا بر اولین یا دومین بودن صدر نیست اما آنچه جالب است اینکه از روز گذشته شهروندان اصفهانی از طریق پیامک یا سایر ابزار های اطلاع رسانی این موضوع را به چالش کشیده و تاکید می کردند صدر اولین پروژه در کشور در نوع خود نیست.
نوع بیان این مسله هم در بداهه گویی و طنزپردازی اصفهانی ریشه داشت به گونه ای که در پیامکی جالب که دست به دست گشت نوشته شده بود:" امروز تو اخبار می گفت اولین بزرگراه دو طبقه کشور در تهران افتتاح شد! در صورتیکه سال ۸۸ تو اصفهان خودمون اولین بزرگراه دو طبقه کشور افتتاح شد. این چیزایی که برا شما آرزوست برای ما خاطره است"
در هر حال نوع نگاه به برخی طرح های عمرانی در کشور و اصرار بر اولین بودنش در جای خود جای تامل دارد چرا که به ثمر رسیدن این طرح در تهران حتی اگر اولین نباشد گره گشای مشکلات مردم است و در جای خود قابل تحسین می باشد و جای خسته نباشید به متخصصان کشورمان دارد.
هر چند بهره برداری از این طرح قابل تقدیر و بسیار به جا و گره گشا خواهد بود اما نوع استناد به اولین بودن این طرح در رسانه ها متفاوت بود.
اصرار بر اولین بودن طرح در حالی که چهار سال قبل بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) در اصفهان به بهره برداری رسیده و چهار سال است که به بهترین نحو سرویس دهی می کند جای کمی تعجب دارد.

-نمایی از بزرگراه طبقاتی صدر که در سال 92 افتتاح شد
البته برخی رسانه ها در خبرهای خود صدر را اولین بر شمردند و برخی نیز در خبرهای خود بزرگراه صدر را به صورت علنی اولین معرفی نکردند.
اما در هر حال استفاده از جملاتی مانند" طولانی ترین بزرگراه دو طبقه،اولین بزرگراه دو طبقه با پایه های تکی یا اولین هایی از این دست"،عدم اطلاع نگارندگان این خبرها از وجود نمونه مشابه را به نوعی انکار می کرد و از طرفی نوعی احتیاط را در ذهن مطلعین متبادر می ساخت تا در نهایت آنچه تاکید می شود اولین بودن صدر باشد.

-نمایی از بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره)که در سال 88افتتاح شد


البته نیت اینجا بر اولین یا دومین بودن صدر نیست اما آنچه جالب است اینکه از روز گذشته شهروندان اصفهانی از طریق پیامک یا سایر ابزار های اطلاع رسانی این موضوع را به چالش کشیده و تاکید می کردند صدر اولین پروژه در کشور در نوع خود نیست.
نوع بیان این مسله هم در بداهه گویی و طنزپردازی اصفهانی ریشه داشت به گونه ای که در پیامکی جالب که دست به دست گشت نوشته شده بود:" امروز تو اخبار می گفت اولین بزرگراه دو طبقه کشور در تهران افتتاح شد! در صورتیکه سال ۸۸ تو اصفهان خودمون اولین بزرگراه دو طبقه کشور افتتاح شد. این چیزایی که برا شما آرزوست برای ما خاطره است"
در هر حال نوع نگاه به برخی طرح های عمرانی در کشور و اصرار بر اولین بودنش در جای خود جای تامل دارد چرا که به ثمر رسیدن این طرح در تهران حتی اگر اولین نباشد گره گشای مشکلات مردم است و در جای خود قابل تحسین می باشد و جای خسته نباشید به متخصصان کشورمان دارد.