
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
تفاوت ساختمان پرتقاضا با ساختمان کم تقاضا | 0 | 9 | c0008 |
تفاوت های آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال | 0 | 148 | iraneurope01 |
ویژگی های کلاس زبان خوب و استاندارد | 0 | 135 | iraneurope01 |
معرفی انواع سقف کشسان و کابرد آن ها | 0 | 196 | toseafraz |
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
تفاوت ساختمان پرتقاضا با ساختمان کم تقاضا | 0 | 9 | c0008 |
تفاوت های آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال | 0 | 148 | iraneurope01 |
ویژگی های کلاس زبان خوب و استاندارد | 0 | 135 | iraneurope01 |
معرفی انواع سقف کشسان و کابرد آن ها | 0 | 196 | toseafraz |
چکیده
روش تنش مجاز برای طراحی اجزای سازه های صنعتی مانند تیرهای باربر جرثقیل، به فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است. با گسترش پذیرش و اقبال عمومی نسبت به استفاده از روش طراحی حالت حدی (LRFD) در طراحی سازه های فولادی، اهمیت کاربرد این روش برای طراحی اعضای سازه های صنعتی، به ویژه تیرهای باربر جرثقیل، مشخص می گردد. در این مقاله، طراحی تیر باربر جرثقیل به روش طرح حالت حدی به صورت مرحله به مرحله معرفی شده و در نهایت، با در نظر گرفتن چند الگو برای مقاطع تیر، نمودارهای کاربردی برای طراحی ساده و سریع این مقاطع ارائه شده است.
ادامه ی مقاله در ادامه ی مطلب ...
کلید واژه ها
مقدمه
عملکرد تیر باربر جرثقیل
طراحی تیر باربر جرقیل
|
حداکثر تغییر مکان قائم برای جرثقیل های سبک و نیمه سنگین |
|
حداکثر تغییر مکان قائم برای جرثقیل های سنگین |
|
حداکثر تغییر مکان جانبی برای تمامی جرثقیل ها |
|
|
جدول1: حداکثر مقادیر مجاز تغییر مکان های قائم و جانبی تیر باربر جرثقیل-مرجع [2]
مثال طراحی تیربار بر جرثقیل
جدول 2: مشخصات هندسی و بارگذاری جرثقیل
نیمه سنگین |
نوع جرثقیل |
5/7 سانتی متر |
ارتفاع ریل |
8 متر |
طول دهانه |
2 عدد |
تعداد چرخ ها در هر طرف |
2 متر |
فاصله ی چرخ ها |
3/8 تن |
بار بیشینه ی هر چرخ |
10 تن |
ظرفیت قلاب |
2/1 تن |
وزن ارابه |
نتیجه گیری
پينوشتها:
1- دانشجوی دکتری سازه، دانشکده ی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان
b_movahedian@cv.iut.ac.ir
2- کارشناس ارشد سازه