loading...
اصفهان سازه - ساختمان سازی - سایت تخصصی ساختمان
سعید شاهسون بازدید : 897 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)


هنر معماری در دنیای امروز عرصه ای برای خلق ابداعاتی شده است که گاه از یک فضای مرده باریک ترین خانه جهان را می سازد و گاه انسان ها را وادار به برپایی رقابتی برای انتخاب زشت ترین ساختمان ها می نماید. در این میان سوتی دادن چینی ها همچنان ادامه دارد که اخیرا نبوغ خود را در مسیر بنا در بنا ساختن یا بنا یا روی بنا گذاشتن بروز داده اند.

ادامه ی توضیحات و تصاویر در ادامه ی مطلب...

نقشي كه معماران در زندگي تك تك آدميان دارند گاه حتي از نقش هر انساني در زندگي خودش پيشي مي گيرد! معماران هنرمنداني هستند كه آدميان به آنها اعتماد مي كنند تا فضايي براي "زندگي" كردن به آنها ارائه دهند و اين فضا به اندازه ي پارامترهايي كه براي خود فعل "زندگي كردن" مي توان قائل بود، مي بايست آراسته، پيراسته، آسايش بخش، معنا گرا و ... باشد. اين نكته با كمي تامل در فضاي ساختماني پيرامون خودمان جلب نظر مي كند. اينكه چه فضايي از منزل براي خواب يا غذاخوردن دوست داشتني تر است يا عبادت در كدام گوشه از خانه حس روحاني تري را به آدمي القا مي كند.
اينها نكات بسيار پيش پا افتاده اي هستند كه معماران مي توانند با توجه يا صرف نظر از آن به ما يك زندگي با كيفيت بهتري را هديه كنند يا اينكه علاوه بر حساب هاي بانكي ما، دين و دنياي ما را خالي كنند. اين هراس در دنيايي كه شتابان در مسير نوآوري پيش مي رود بيشتر است. چرا كه اين نوآوري ها گاه به خلق بناهايي عجيب و غريب منجر مي شود كه برخي ايده هايي جالب براي بهره برداري از حداقل امكانات هستند اما برخي ديگر آسايش صاحبخانه و همسايه را برهم مي زنند.

باريك ترين خانه جهان
باریک ترین خانه جهان، به یک نویسنده در شهر ورشو، پایتخت لهستان تعلق دارد. زمین اصلی اين خانه قبل از ساخت فضايي مرده بوده است كه زباله ها در آن تلنبار شده بودند.



اما زماني كه ايده ي ساخت خانه اي در اين عرض كم مطرح گرديد، اسکلت اصلی آن که از جنس استیل است در خارج از شهر ساخته شد و سپس به مکان فعلی انتقال داده شد.







عریض ترین قسمت این خانه ۱.۳ متر عرض دارد و باریک ترین قسمت آن ۷۱ سانتیمتر عرض دارد که ركورد باریک ترین خانه قبلی که در اسکاتلند است را شكسته است. مساحت کل اين باریک ترین خانه جهان فقط ۱۴ مترمربع است که در واقع خانه نیست بلکه یک خانه هنر برای دیدار هنرمندان است.





سخت اين خانه در اکتبر سال ۲۰۱۲ به اتمام رسیده است.





زشت ترین معماری های 2013 در بریتانیا معرفی شدند
از هشت سال پیش مجله بیلدینگ دیزاین هرساله زشت ترین و نامربوط ترین معماری های بریتانیا را که هر یک میلیونها پوند هزینه داشته است، معرفی می کند. تصاویر زیر مربوط به ساختمان هایی است که برای سال جاری کاندیدا شده اند.











یکی از این ساختمان ها کار پارکی است که از نظر رنگ ساختمان بسیار نامناسب طراحی شده است. دیگری ساختمانی رو به دریا است که پنجره ای ندارد و یکی از این ساختمان ها نور طبیعی دریافت نمی کند. دیگری یک ساختمان اسکان دانشجویی در آکسفورد است که علی رغم برخوردار بودن از امکانات فراوان فضا مثل کمپ زندانیان طراحی شده و ....

کوهی بر سقف یک برج مسکونی
در جهان امروز در هر حوزه ای که وارد شوی لاجرم نامی از چینی ها هم به میان می آید. در اینجا نیز به دو مورد از معماری های عجیب و غریب اخیر ایشان می پردازیم که صدای رسانه های چینی را هم درآورده و شهروندان چین خواستار تخریب آنها هستند.
اول اینکه پروفسور زانگ لین پس از شش سال کار مداوم سازه ای را بر سقف آپارتمانی ساخته است که در نوع خودش انقلابی در معماری است آن هم از نوع چینی اش. این معمار با هزینه و تلاش بسیار صخره های کوه را به سقف یک آپارتمان انتقال داده تا تصویری زیبا و رویایی از کوهستان ر ا به شهر منتقل کند.



این حجم سنگین صخره های انتقال داده شده بر روی سقف به وسیله حفاظ های فولادی کنترل می شود اما یکی از اشکالات پیش آمده این است که ظاهرا درزهایی در بدنه ساختمان پیدا شده و نشت هایی به وقوع پیوسته است.



این موضوع به همراه مزاحمت های صوتی در حین ساخت، نارضایتی هایی را در ساکنان طبقات پایینی این آپارتمان ایجاد کرده است.



شکاف های ایجاد شده تهدیدی جدی برای امنیت این ساختمان است و دولت تصمیم گرفته اقدام به تخریب آن کندو به ویژه آنکه پروفسور زانگ مجوزی هم برای این کار خود دریافت نکرده است.

معبد اسرارآمیز بر فراز یک برج
علاوه بر ساخت کوه بر بام، چینی ها به وجود معبد اسرار آمیزی بر فراز یک ساختمان ۲۰ طبقه در شهر "شنژن" نیز اعتراض دارند. سه سالی می شود که در شهر شنژن یک برج ۲۰ طبقه میزبان یک معبد اسرارآمیز است.



هیچکس کاملا مطمئن نیست که چه نوع عبادتی در داخل این معبد انجام می شود اما یکی از ساکنان این برج گفته است که مرتبا خاکسترهایی از خوراک هایی که در معبد سوزانده می شود از بالای ساختمان به پایین می ریزد. مقامات محل هنوز موفق نشده اند که مالک این معبد اسرارآمیز را شناسایی کنند. این ملک با دوربین های سری و قفل های حساس به اثر انگشت محافظت می شود.



به گزارش، یانگ چنگ ایوینینگ نیوز، اکثریت واحدهای این برج آپارتمانی در شنژن متعلق به شهروندان ثروتمند، خواص و مقامات رده بالای دولتی است و واحد پنت هاس برج دو و نیم میلیون دلار قیمت دارد.


اما پس از آنکه رسانه های چینی انتقادات شدیدی را به برج "بیجینگ ویلا" که کوهی بر بام آن ساخته شده، وارد آوردند و مقامات این کشور دستور تخریب آن را طی ۱۵ روز صادر کردند، ساکنان این برج نیز  نیز امیدوار شده اند تا تصمیم مشابهی برای این معبد اتخاذ شود.

منبع:ایمنا


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت توسط مهندس شاهسون جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان علاقه مند آماده گردید. بدلیل بروز بودن این سایت از تمامی صفحات دیدن فرمایید. هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است. ومن الله توفیق
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب و دسته بندی انجمن سایت اصفهان سازه چقدر رضایت دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 328
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 449
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 1,098
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 13,901
  • بازدید سال : 71,517
  • بازدید کلی : 842,869
  • تقویم نمایشگاهی ، داخلی 97

    Image result for ‫چهاردهمین نمایشگاه صنعت ساختمان زاهدان‬‎

    Related image
    تقویم نمایشگاهی ،بین المللی 2018

    http://cnrnaturalstone.com/media/img_slider/ns-2018-tr.jpg

    http://www.interlift.de/fileadmin/_migrated/pics/home2_960x200.png

    http://www.mspir.ir/images/AA.jpg


    http://up.isfahansaze.ir/view/2492689/Untitled.jpg

    https://www.tradefairdates.com/logos/shk_essen_logo_4025.jpg

    تبلیغات

    http://www.sobhemahallat.ir/uploads/posts/2017-10/1508644701_iran-insurance-maan-bime-omr-ads.gif

    حمایت از کودکان سرطانی
    http://ssu.ac.ir/cms/fileadmin/user_upload/Mtahghighat/yazd_cancer/images/mahak1.jpg